2009. július 2.

Töltött pizza

Én is imádom a pizzát - mint a legtöbben - és már rengeteg féle pizzatészta receptet kipróbáltam - a bolti pizzaalapokkal inkább nem is próbálkoztam -, de valahogy túl ilyen-olyan-amolyanok lettek... Azután az Andi konyhája nevezetű G-portálos oldalon találkoztam ezzel a töltött pizzával, kipróbáltam és mondhatom.... beleszerettem :) Az oldalon a recept mellé nagyon szép, guszta képek is társulnak.

Szóval Andi töltött pizzája:
Hozzávalók:

  • 30 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 2 dl tej
  • 2 ek. olaj
  • 1,5 dkg élesztő
  • 1 tk. cukor
  • 1 mk. só
A tejet langyosra melegítjük, az elmorzsolt élesztővel és a cukorral felfuttatjuk. Ha ez kész, összedolgozzuk a liszttel, a tojással, a sóval és az olajjal, pizzafűszerrel vagy oreganóval és jól kigyúrjuk. 30 percig langyos helyen pihentetjük.
(Andi szerint 4 pizza lesz belőle, én inkább öt felé osztom, mivel Férfi azon melegében rögtön bevág kettőt és azért hát egy mégis maradjon neki későbbre... :) nekem pedig csupán egy jutott, amikor csak négy felé osztottam, szóval - önző okokból - én inkább öt részre osztom mostanában.)
A tésztát egyenként vékonyra kinyújtom (lehetőség szerint kör alakúra - nekem soha nem sikerül...), az egyik felét megkenem pizzaszósszal - vagy ki mivel szeretné -, teszek rá mindent, mi szemnek-szájnak ingere. Mielött ráhajtanánk tészta másik felét, a szélét tojással be kell kenni és egy kicsit felhajtani. A tetejét is megkenni tojással és reszelt sajttal megszórni. 200 fokos előmelegített sütőben addig sütöm, míg a teteje meg nem pirul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése