2009. június 25.

Az a bizonyos "Nigella csirkéje"

Még Palócprovence oldalán találkoztam először "Nigella csirkéjével". Nagyon-nagggyyon guszta volt és úgy gondoltam, hogy hát a kipróbálására biztosan sort kerítek hamarosan.

Nem sokkal később vendégek jöttek hozzánk, s mivel szerintem a csirkét a legtöbben szeretik, előkapartam valahonnan a receptet és megcsináltam. A várt siker nem maradt el, mindenki odáig volt érte, Palócprovence szerint: "Hidegen is pazar!", de sajnos nálunk ezt nem érhette meg.... Tegnap ismét megcsináltam, mivel nem volt otthon túl sok hús, ezért csak egy kis adag készült.

Hozzávalók:

  • 1 egész csirke feldarabolva vagy csak felső- és alsócombok (én ez utóbbit választottam, lévén, hogy a szárnyát sokan nem szeretik)
  • 1 fej fokhagyma
  • 1 marék kakukkfű
  • 1 citrom (Palócprovence receptjében 2 szerepel, de én sokaltam, lehet, hogy nem kellett volna)
  • olivaolaj
  • 1,5 dl fehérbor
  • só, bors
Az egész étel előkészítése tényleg csak néhány percet vesz igénybe, amit szerintem nem sokan bánnak... A húst sózom, borsozom, rádobálom a gerezdekre szedett (jó dundi) fokhagymákat és a nyolcfelé vágott citromdarabokat. Leöntöm az olajjal, rádobálom a letépkedett kakukkfűlevélkék nagyobb részét, jól összeforgatom az egészet, bőrös felével felfordítom a husit és rászórom a maradék kakukkfüvet is. Ráöntöm a bort és 160 fokon lefedve 2 órát sütöm, majd 200 fokon fedetlenül további fél órát. Én görögsalátát és tepsis krumplit csináltam mellé (a husi miatt úgyis ment a sütő).
Nagyon-nagyon jól illettek egymáshoz!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése